Wednesday, December 12, 2018

Shhh..! Jangan Bising.

Agen BandarQ
2.bpspot/-SiYpVIm1jUs/W_lhNuqanZI/AAAAAAAAinQ/dzWbOlZj0g066NvLZiSj3cjRm_Ah_fOiwCLcBGAs/s1600/polis1.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

Barua macam tu la..! Bukan selalu barua boleh tunjuk belang..! Ini namanya dasar kapitalis..!

Cuba pergi mana mana negara maju dan berjaya. Ada mereka gadai maruah dengan sebok menjilat bahasa orang?

"Pengiklanan jawatan kosong yang mengutamakan pemohon berkebolehan berbahasa Cina bagi jawatan jururawat terlatih (SRN) di Hospital Pakar Putra di sini tidak masuk akal diperbesarkan," kata Ketua Menteri, Adly Zahari.

Beliau berkata ini kerana kebolehan berbahasa Cina adalah nilai tambah bagi syarat pemohonan jawatan itu kerana kelebihan berkenaan diharapkan untuk berkomunikasi dengan pesakit atau pelancong dari China yang mendapat rawatan di sentra perubatan milik kerajaan negeri itu.

Katanya, pengiklanan berkenaan tidak menggugat kedudukan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi termasuk dalam berurusan dengan agensi, jabatan dan anak syarikat kerajaan negeri Melaka.

baca-sinarharian.my/edisi/melaka-ns/jangan-perbesar-isu-jawatan-hospital-perlu-berbahasa-cina-1.907967">jangan-perbesar-isu-barua-disini

Memang la penguasaan sesuatu bahasa tu penting dan perlu. Namun biarlah ianya mengikuti kehendak dan semangat Perlembagaan negara yang mengikat budaya hidup rakyat selama ini.

Sebabnya, jika di lihat budaya kerajaan PH hari ni memerintah, ianya menjadikan banyak kerisauan dan curiga rakyat. 

Di Putrajaya jadwal penentangan kepada keluhuran Perlembagaan nampaknya sedang ulet dilaksana secara halus mahupun secara kasar..!

Jadi angin dan semangat jahat dari Putrajaya itu boleh tersampok ke Melaka, dan mungkin 'dimonitor' secara bersepadu merupakan sesuatu yang dihentikan di tolak begitu sahaja.

Di Melaka pun apa kurangnya..! Ada YB - awak kenal aku siapa?

Sshhh...awak YB ke aku YB..?

YB? yang bangang..!
Lu Fikir La Sendiri..!
4.bpspot/-PHdbRIi8Eq8/W_llG5OGEcI/AAAAAAAAinc/yhn5Z__y8lIdMXQ4gCmVZr0tGt6mE7qUQCLcBGAs/s1600/FB_IMG_1475664498419.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

1Mdb Penipu Di Tipu & Menipu..!

Agen BandarQ 4.bpspot/-Wee_jzK6EhA/W_a5sLkO0rI/AAAAAAAAikI/AJ6TD4ESAkMAV2KKyyNhoyQyceE8yoY3ACLcBGAs/s1600/IMG-20181122-WA0023.jpg" ima...