Monday, December 10, 2018

Bangang Namanya Tu..!

Agen BandarQ
2.bpspot/-B3xPPP7Ykus/W_lrc9IAB2I/AAAAAAAAino/oxiB76a6xvQyxpE2jfd3k5qnx4SPETDvgCLcBGAs/s1600/1124rs02_1543042754.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

Inilah bahananya apabila pemahaman agama tidak mendalam..! Malah yang lebih malang ianya membawa pandangan salah orang ramai kepada kesucian agama Islam. Hakikatnya mereka menjual agama dengan harga yang murah demi kelansungan politik murahan mereka..!

TINDAKAN beberapa Muslim membaca doa bersama penganut agama lain pada Program Perpaduan Dalam Kepelbagaian di Dewan Majlis Perbandaran Seremban (MPS), malam tadi disifatkan merendahkan martabat Islam.
Mufti Negeri Sembilan, Datuk Mohd Yusof Ahmad berkata, walaupun berniat baik, perbuatan itu tetap salah kerana Islam seharusnya memimpin bukannya dipimpin.
Katanya, tindakan individu terbabit yang bergilir-gilir membaca doa bersama penganut agama Kristian, Hindu, Buddha dan Sikh seakan-akan memberi citra Islam setara agama lain.
ΓÇ£Ia salah dan bagi balasan masyarakat bukan Islam, Islam setaraf dengan agama mereka. Al-Quran menyatakan tiada agama lain diterima Allah SWT melainkan Islam.
ΓÇ£Mereka tahu mengenai itu tetapi mengapa berkongsi pentas yang sama sekali gus menjatuhkan martabat agama suci kita,ΓÇ¥ katanya kepada NSTP saat dihubungi, hari ini.
Menurut Mohd Yusof, niat mewujudkan janji boleh dilakukan tetapi bukan dengan cara berkongsi pentas dan membacakan doa mengikut doktrin masing-masing.
ΓÇ£Perkara ini tidak pernah diajar atau dilakukan, apatah lagi orang Islam sendiri mendengar bacaan doa daripada penganut agama lain.
ΓÇ£Apa yang berlaku ini sama menyerupai kita tahu minum arak dan berjudi yaitu haram di sisi Islam, tetapi kenapa dilakukan,ΓÇ¥ katanya.
NSTP malam tadi melaporkan, aktivitas usulan Sathya Sai Organisation of Malaysia menyaksikan lima wakil setiap agama berkongsi pentas dengan memperdengarkan doa untuk kesejahteraan rakyat dan negara kepada 300 hadirin.

hmetro.my/mutakhir/2018/11/397926/niat-baik-cara-salah">baca-lanjut-sini-

Nak ikut Marina Mahathir la tu..! 

Jangan diikut kapal karam
Akhirnya nanti tenggelam terbenam
Jangan diikut kasus haram
Kelak terperuk di neraka jahanam.

Lu Fikir La Sendiri..!

3.bpspot/-l0zPCZLKZIA/W_luBmJrweI/AAAAAAAAin0/jF0PsurmIGMlYgbUMvGGpUOdbCFb9FbowCLcBGAs/s1600/marina-mahathir.jpg" imageanchor="1" style="margin-left: 1em; margin-right: 1em;">

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

1Mdb Penipu Di Tipu & Menipu..!

Agen BandarQ 4.bpspot/-Wee_jzK6EhA/W_a5sLkO0rI/AAAAAAAAikI/AJ6TD4ESAkMAV2KKyyNhoyQyceE8yoY3ACLcBGAs/s1600/IMG-20181122-WA0023.jpg" ima...